دکتر علیرضا حقانی- فوق تخصص دست و پلاستیک

جراح و متخصص ارتوپدی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و میکروسکپی دست -استادیار دانشگاه

دکتر علیرضا حقانی- فوق تخصص دست و پلاستیک

جراح و متخصص ارتوپدی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و میکروسکپی دست -استادیار دانشگاه

دکتر علیرضا حقانی- فوق تخصص دست و پلاستیک

آدرس مطب تهران پونک سردار جنگل بهار شرقی -روبروروی آموزشگاه میرزاکوچکخان- فجر یکم -پلاک 18

موبایل منشی مطب جهت دریافت نوبت 09119115541
تلفن مطب 021-44410205
تلفن دکتر حقانی فقط از طریق سروش 09306991962

ساعات کار مطب بجز ایام تعطیل روز های شنبه تا سه شنبه از ساعت 3.5 تا 6.5 عصر

آخرین نظرات

۰

روش ایلیزاروف

این روش اصلی افزایش عضو است که به وسیله دکتر روسی گبریل ابرامویچ ایلیزارف در دهه 1950 ابداع شد. دیگر تکنیک ها نیز برپایه همین روش بنیان گذاشته شده اند.

معمولا درشت نی و نازک نی هر دو پا را شکسته و سپس فریم ایلیزاروف را به دو سوی استخوان شکسته وصل می‏کنند. این فریم بوسیله پین هایی به استخوان وصل می‏شود. این پین ها از طریق سوراخ های کوچکی که در پای بیمار ایجاد شده اند وارد پا می‏شوند.

این فریم دارای پیچهایی است که باید چرخانده شوند تا استخوان ها را به میزان بسیار کمی در روز از هم دور کنند. استخوان ها در فضای خالی رشد خواهند کرد و به این بخش از کار distractionمی‏گویند که به این معناهاست : دخالت، مزاحم شدن، کشیدن و . . .

بعد از پایان مرحلۀ  distraction باید به استخوان مهلت داده شود تا قوی شود و به این مرحله consolidation می گویند که به معنای محکم شدن و یکی شدن است. این مرحله از 3 ماه تا یکسال طول می‏کشد و باید مراقبت به عمل آورده شود تا استخوان تازه  ونرم دوباره نشکند و به همین دلیل فریم باید روی ساق بیمار باقی بماند. مدت زمان کلی ماندن دستگاه بسته به دکتر های مختلف  و میزان افزایش متفاوت است برای مثال در روسیه این زمان برای 6-7 سانتیمتر حدود 7 ماه است و دکتر سلامه در سوریه توصیه می کند که فریم اش مدت زمان بیشتری روی ساق بیمار باقی بماند و بعد از برداشتن فریم اقدام به گچ گرفتن پا نمیکند(در این مورد کاملا مطمئن نیستم) البته او از دستگاه کوچکتری نسبت به دستگاه اصلی ایلیزاروف استفاده می‏کند که تحمل آن راحت تر است. میتوانید تصویر آنرا در سایت او که در قسمت پیوندهای وبلاگ آمده ببینید.

بعد از consolidation استخوان به قوت استخوان اصلی و بلندتر خواهد بود.

اگرچه که این روش وحشیانه به نظر میرسد و مستلزم فرو رفتن پین ها به درون گوشت و پوست بیمار به مدت طولانی است اما سابقۀ موفقیت آمیز طولانی ‏ای دارد و از دیگر روش ها ارزان تر است. مرکز ایلیزاروف در روسیه سابقه ای طولانی در این روش دارد.

درمطالب بعدی دربارۀ دیگر روش های خارجی و همچنین روشهای داخلی خواهم نوشت.


Gavriil Abramovich Ilizarov

 

سوالات مرتبط با عمل جراحی افزایش قد (2)دوشنبه 1390/05/03 0:24

1.     عمل افزایش چقدر طول می کشد؟

 افزایش 5سانتی متر برای یک فرد برگسال و سلامت حدود شش الی هشت ماه طول می کشد تا دوباره بتواند راه برود. (اگر با مشکل خاصی مواجه نشوید)

برای بعضی بیشتر طول میکشد. برای کسانی که به طور خاص سلامت و متناسب هستند و تحمل دردشان هم بالاست این دروه ممکن است کوتاه تر شود.

با اینکه استخوان می تواند تا 1 میلی متر در روز بازسازی شود، عضلات، رگها، اعصاب و تاندون ها بسیار آرامتر رشد می کنند به همین خاطر میزان توصیه شده ی افزایش برای یک بزرگسال سلامت در یک روز 666/0 میلی متر است.

بعضی از دکترها اجازه ی افزایش تا 1 میلی متر در روز را هم می دهند که البته  مشکلات عضلات و تاندون ها در این آهنگ افزایش شایع خواهد بود، مخصوصا مشکلات در زانوها و قوزک پا.

2.     آیا میتوان ساق و ران را با هم افزایش داد؟

 از نظر تکنیکی امکان دارد اما این کار شدیدا نهی می شود.

دکتر های بسیار کمی حاضر می شوند تا ساق و ران را با هم عمل کنند و در بعضی موارد نتایج وحشتناکی به دست آمده است. گاهی سالها طول می کشد تا بیمار ریکاوری شود.

3.     آیا این عمل خطر دارد؟

همه ی عمل های جراحی زیبایی مقداری ریسک را به همراه دارند و دکتر می بایست قبل از عمل کاملا مطمئن باشد که بیمار از خطرات و مشکلات بالقوه این عمل کاملا آگاه است.

با اینکه گزارشات بسیار کمی از آسیب های جدی یا قطع عضو وجود دارند اما چنین مسائلی هم در این عمل امکان پذیر هستند.

4.     این عمل چقدر خرج دارد؟

 خرج کامل برای یک عمل به میزان 5سانتی متر حدودا بین 13میلیون تومان تا 130میلیون تومان خواهد بود که بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت است.

5.     بهترین دکتر افزایش دهنده در جهان کیست؟

این پرسش هیچ پاسخی ندارد، بهترین دکتر برای هر فرد با توجه به شرایط و امکانات او متفاوت است.

6.     بهترین روش افزایش کدام روش است؟

این پرسش هیچ پاسخی ندارد، بهترین روش برای هر فرد با توجه به شرایط و امکانات او متفاوت است.

  

روش LENGTHENING OVER NAILS (LON)

ترکیبی از روش داخلی و روش خارجی است، در این روش از یک فیکساتور خارجی (عکس آن در وبلاگ موجود است) و یک میلۀ داخلی استفاده میشود که هر دو، همزمان روی پا و داخل استخوان پا کار گذاشته میشوند.

این روش برای اولین بار در سال 1990 توسط دکتر پیلی (Dr.Paley)   و دکتر هرزنبرگ (Dr.Herzenberg) در  مریلند آمریکا با موفقیت انجام شد. در این روش دورۀ افزایش عیناً مانند دورۀ افزایش در روش سنتی ایلیزاروف است اما بعد از دورۀ افزایش، فریم یا همان فیکساتور خارجی از روی پای بیمار برداشته می‏شود و میلۀ داخل پا نقش حمایت از استخوان را دربرابر فشارهای ناشی از وزن بدن ایفا میکند. و برخلاف روش سنتی دیگر نیازی نیست که بیمار تا پایان دورۀ محکم شدنِ استخوان، فریم را روی پایش تحمل کند.

بعد از محکم شدن و جوش خوردن کامل استخوان، میله ها از پا خارج میشوند. وبیمار پس از مدت کوتاهی بعد از خارج کردن میله‏ها قادر به راه رفتن است.

تفاوت این روش با روش LATN که مخفف (lengthening and then nailing) است، این است که در روش دوم بعد از برداشتن فریم میله ها را در فضای داخل استخوان کار میگذارند. 

این دو روش به بیمار اجازه میدهند تا زودتر به زندگی زودمره بازگردد وکمتر دچار کسالت و افسردگی های روش سنتی ایلیزاروف شود. هزینۀ آن هم نسبت به روش سنتی بیشتر است. بعلاوه بیمار مجبور است بعد از مدتی (بین یک تا دو سال) دوباره به بیمارستان بازگردد تا میله ها را خارج کند.

برای تقریب به ذهن خوانندگان عزیز باید بگویم در ایران به این میله ها پلاتین میگویند و در سطح وسیعی برای کسانی که به خاطر تصادف استخوانشان خرد شده از آنها استفاده میشود. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی